مشاوره رایگان

خانه > وبلاگ > بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

آنچه میخوانید ...

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بر‌اساس آمارها، حدود 4.37 میلیارد نفر در سراسر جهان از سرویس ایمیل استفاده می‌کنند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که این رقم تا سال 2025 به 4.59 میلیارد کاربر برسد!

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

هم‌چنین، طبق آخرین آمارها، 69‌% از بازاریابان از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغات و  توزیع محتوای خود در فضای وب استفاده می‌کنند. همه این آمارها اهمیت بازاریابی ایمیلی را نشان می‌دهند. با توجه به این آمارها آشنایی با ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد و استفاده درست از این شیوه بازاریابی می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت یک کسب‌وکار هدایت کند.

در این مقاله پس از معرفی کامل ایمیل مارکتینگ، 7 حقیقت جالب درباره این ابزار بازاریابی را مطرح می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم پس از مطالعه این مطلب با یکی از بهترین روش‌های تبلیغات و ارتباط با مشتریان آشنا خواهید شد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

همان طور که از اسم آن مشخص است، ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی با استفاده از ایمیل است. ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است. حتماً تا به حال دقت کرده‌اید که همه ما ایمیل‌های بسیار زیادی دریافت می‌کنیم، اغلب حتی پوشه هرزنامه یا Spam هم پر از ایمیل‌های مختلف تبلیغاتی و غیره است، اما می‌توان از ایمیل به شکل سازماندهی شده و در جهت اهداف مشخص استفاده کرد. این روزها بسیاری از شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا به شکل هدفمند با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و در نهایت نرخ تبدیل را افزایش دهند. برخلاف تصور عموم، تمام روش‌های تبلیغاتی نیازمند هزینه هنگفت نیست، در بحث ایمیل مارکتینگ شما با استفاده از لیست مشتریان هدف، محتوای جذاب، پیشنهادات ویژه و یک فراخوانی (Call To Action) قادر خواهید بود که فروش خود را افزایش دهید.
اگر چه ابزارهای تبلیغاتی مختلف در فضای آنلاین فراگیر شده‌اند، اما ایمیل مارکتینگ همچنان هم محبوب است و اگر به شکل درست و منطقی پیاده شود قطعاً تاثیر مهمی خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با این ابزار ارزان قیمت آشنا کنیم.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

انواع بازاریابی اینترنتی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

به طور کلی بازاریابی اینترنتی به چندین شاخه کلی تقسیم می شود که در اینجا دو مورد از این دسته بندی ها را به شما توضیح خواهیم داد.

انواع بازاریابی اینترنتی
انواع بازاریابی اینترنتی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
  • بازاریابی ایمیلی : ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه در واقع به معنای تبلیغات کالا و اجناس از طریق ایمیل است، به این صورت که شما محصولات ، خدمات و اخبار سایت خود را برای لیستی از ایمیل مشتریان هدف خود ارسال خواهید کرد. به شکلی که این ایمیل ها هیچگونه مزاحمتی برای افراد نداشته باشند و افراد هر زمان که دوست دارند بتوانند درخواست لغو عضویت از لیست خبرنامه ایمیلی شما را ارسال کنند.
  • بازاریابی شبکه اجتماعی : بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع به کلیه تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام صورت می‌گیرد، گویند و یکی از راه های آسان برای بازاریابی محصولات و خدمات شما می باشد.
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

تعریف ایمیل مارکتینگ

تعریف ایمیل مارکتینگ
تعریف ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

تعریف تئوری ایمیل مارکتینگ بسیار ساده است؛ ایمیل مارکتینگ مجموعه فعالیتی با استفاده از ابزار ایمیل برای ارسال پیام به مخاطبان هدف است که به نظور جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی انجام می‌شود. محتوای این پیام می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای مفید و کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت، اخبار و اطلاع‌رسانی و… باشد.
شما در هر مرحله از استراتژی مارکتینگ خود می‌توانید سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. برای برندسازی و ماندگاری برند در اذهان، ترغیب به خرید، وفادارسازی، حفظ مشتریان و… بازاریابی ایمیلی برای شما مفید است. دقت کنید که استفاده از ایمیل ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از آن‌ها غافل هستیم و به همین علّت نمی‌توانیم به درستی از ایمیل مارکتینگ منفعت ببریم.
در ادامه برای درک بهتر ایمیل مارکتینگ تاریخچه مختصری از آن را بیان خواهیم کرد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

تفاوت بین بازاریابی ایمیلی با بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

تفاوت این دو روش بازاریابی را با ذکر مثالی توضیح می‌‌دهیم.فرض کنید که برای معرفی محصولات و خدمات خود، صفحه اینستاگرامی ساخته و محصولات و یا خدمات خود را در قالب یک پست در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید.حالا از دید کاربر بررسی می‌کنیم که به چه شکل پست شما نمایش داده خواهد شد.

بازاریابی ایمیلی با بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی با بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

به عنوان مثال، کاربری قصد دارد که پست های دوستان خود را مشاهده کند و حدودا 500 فالوور را دنبال کرده است و اقدام به بروزرسانی صفحه خود می‌کند.حالا تصور کنید از این پانصد نفر، حدود دویست نفر از فالوور های شخص مورد نظر ما، در اینستاگرام پست به اشتراک گذاشته اند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

به نظر شما چند درصد این امکان وجود دارد که پست شما، بین این تعداد پست دیده شود و کاربر به پست شما برسد؟

همانطور این مشکل در دیگر شبکه های اجتماعی نیز موجود است و یکی از معایب این نوع بازاریابی می‌باشد.حتی این امکان است که پستی که شما در شبکه های اجتماعی قرار می‌دهید را بخش اعظم کاربرانتان مشاهده نکنند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

اما به هیچ عنوان در بازاریابی ایمیلی چنین مشکلی وجود ندارد.به عنوان مثال،زمانی که روز خود را در سرکار و یا در منزل شروع می‌کنید، اولین کاری که بعد از باز کردن مرورگر انجام می‌دهید، چک کردن ایمیل های شخصی خود می باشد و تا زمانی که تمامی ایمیل های ارسالی خود را چک نکرده باشید، دست از سر برنامه مدیریت ایمیل خود بر نمیدارید و تمامی ایمیل های ارسالی خود را بررسی خواهید کرد.

پس در نتیجه متوجه تفاوت بین این دو دسته بازاریابی اینترنتی شدید.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

از زمان گسترش اینترنت در دنیا تا امروز، ایمیل ابزاری ضروری برای کسب و کارها بوده و هست. طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۳/۹ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند. این رقم همزمان با افزایش نفوذ اینترنت در میان مردم زیاد می‌شود. کمتر کسی پیدا می‌شود که کاربر اینترنت باشد اما ایمیل نداشته باشد. شاید بعضی افراد خیلی کمتر از ایمیل استفاده کنند اما در هر صورت ایمیلی دارند که در صورت ضرورت از آن استفاده می‌کنند.

چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟
چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟

حالا عاشقان شبکه‌های اجتماعی، مشتریان بانک‌ها، دانشجویان و کل افرادی که از موبایل‌های اندرویدی یا آیفون استفاده می‌کنند به نوعی مجبور هستند یک آدرس ایمیل داشته باشند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

شاید فکر کنید الان با وجود پیام‌رسان‌های سریع‌ و پرامکانات خیلی کم پیش می‌آید مردم به همدیگر ایمیل بفرستند. این فکر تا حدودی درست است؛ استفاده از ایمیل برای پیام دادن و کارهای روزمره خیلی کم شده اما هنوز ایمیل تنها راه رسمی و قابل اعتماد ارتباط با کاربران است. به ویژه برندها و کسب‌وکارهای اینترنتی، ایمیل را مبنای کار خود قرار داده‌اند.

ایمیل و پیامک دو راه مهم و رسمی برای برقراری اتباط با مخاطبین هستند که هنوز جایگزین خوبی ندارند. درباره تبلیغات پیامکی قبلاً توضیح دادیم. حالا نوبت بازاریابی و تبلیغات ایمیلی است.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

آیا ایمیل مارکتینگ همچنان کاربرد دارد

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

 از زمان گسترش اینترنت در دنیا تا امروز ایمیل به عنوان یک ابزار ضروری برای کسب و کار ها شناخته شده و طبق آمار حدود 3/9 میلیارد در دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند، ممکن است افرادی باشند که از ایمیل کمتر استفاده کنند اما قطعا همه به هر نحوی برای خود ایمیل دارند.

حالا عاشقان شبکه های اجتماعی ، مشتریان بانک ها ، دانشجویان و افرادی که از ایمیل استفاده میکنند مجبور اند ایمیلی داشته باشند، شاید فکرکنید با وجود پیام رسان های قوی خیلی کم پیش می آید که کاربران برای هم ایمیل ارسال کنند این فکر تا حدوی درست است و برای ارسال پیام خیلی کمتر استفاده میکنند اما هنوز ایمیل تنها راه رسمی برای ارتباط با کاربران است.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

 پس از شرح مختصری از فرایند شکل‌گیری ایمیل مارکتینگ، به بیان نقاط قوت آن می‌پردازیم.

مزایای ایمیل مارکتینگ
مزایای ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

1. نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوب

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

در دنیای امروز که اغلب کسب و کارها با منابع محدود روبه‌رو هستند و هزینه پیاده‌سازی استراتژی‌های تبلیغاتی اکثراً گزاف است، موضوع بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. مدیران بی‌صبرانه منتظر هستند که در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند بازگشت سرمایه داشته باشند. یکی از مزایای مهم و جدی بازاریابی ایمیلی این است که اگر اصولی و دقیق انجام شود می‌تواند روشی بسیار موثر و کارآمد باشد. ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل بالایی دارد و روشی کاملاً ارزان‌قیمت و باارزش است.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

2. اثربخشی آنی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

وقتی ایمیلی را برای مخاطبان هدف خود می‌فرستید از همان دقایق بعد از ارسال پیام اثرات آن را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال اگر قرار است یک فروش ویژه یک روزه داشته باشید، می‌توانید از طریق بازاریابی ایمیلی حس محدودیت زمانی و پیشنهاد ویژه را القا کنید

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

3. سریع و ارزان‌ قیمت

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

سرعت ارسال ایمیل تنها چند ثانیه است، پس جای تعجبی ندارد که ایمیل مارکتینگ یکی از سریع‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است که شما با یک هزینه معقول و در برخی موارد رایگان و با در اختیار داشتن یک لیست ایمیل از مشتریان احتمالی قادر خواهید بود به بهترین نتایج برسید. همین امر سبب می‌شود نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالا باشد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

4. ایمیل‌های سفارشی و شخصی‌سازی‌شده

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

این موضوع از دو جهت اهمیت دارد، هم برای شما مفید است که به عنوان ارسال‌کننده ایمیل برای دریافت خروجی بهتر و افزایش نرخ تبدیل می‌توانید پیام‌های خود را سفارشی‌سازی کنید، هم برای مخاطبان و مشترکان شما مفید خواهد بود؛ چرا که این حق را دارند مشخص کنند چه ایمیل‌هایی برای‌شان ارسال شود.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

5. بررسی رفتار مشتری

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی امکان تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان را نیز فراهم می‌آورد. شما می‌توانید گزارشی دریافت کنید که مخاطبان چه ایمیل‌هایی را باز کرده‌اند، کدام پیام‌ها برای‌شان جذاب بوده، روی کدام لینک‌ها کلیک کرده‌اند و نسبت به کدام فراخوانی واکنش بهتری نشان داده‌اند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

6. شروع آسان

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

برای شروع ایمیل مارکتینگ نیاز به آموزش‌های پیچیده ندارید، از طرف دیگر برای آغاز کار نیازی به تیم حرفه‌ای و هزینه زیاد هم نیست. قالب‌های آماده همراه با متن، عکس و ویدیو برای شما در دسترس است و به سادگی قابل استفاده هستند، دربرخی از سرویس‌های ایمیل Drag & Drop تنها کاری است که پیش روی دارید.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

7. انتقال مستقیم پیام

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

انتقال مستقیم و سریع پیام به مخاطبان هدف از مزیت‌های دیگر ایمیل مارکتیگ است، تردید نکنید که بخش عمده‌ای از لیست ارسالی علاوه بر اینکه ایمیل شما را باز می‌کنند یا حتی منتظر آن هستند، نرخ تبدیل خوبی هم دارند. اگر اطلاعات کافی از مشتریان دارید بخش‌بندی لیست و ارسال پیام‌های جداگانه فوق العاده خواهد بود.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

8. بستر نشر محتوا

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل به خودی خود یک بستر نشر محتوا است. برخی مواقع بخشی از محتوا برای کاربر ارسال می‌شود و برای افزایش نرخ تبدیل ادامه محتوا در جای دیگری قرار می‌گیرد، اگر محتوا به شکل کامل هم قرار گیرد ولی به شکلی جذاب کاربر را تشویق به تعامل کند بسیار مطلوب است.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

معایب بازاریابی ایمیلی

معایب بازاریابی ایمیلی
معایب بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

1. اسپم

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل‌هایی که به درستی هدف‌گیری نمی‌شوند یعنی به افرادی که مشتری احتمالی نیستند ارسال می‌شود و حاوی تبلیغات غیراصولی هستند، بیشتر اوقات توسط افراد یا به شکل خودکار به بخش اسپم ارسال می‎شوند، این موضوع آسیب جدی به نرخ تبدیل وارد خواهد کرد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

نکاتی که باعث جلوگیری از اسپم شدن ما می شود!

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
  • ایمیل های هدفمند برای افراد هدفمند ارسال کنید.
  • استفاده نکردن از تصاویر متعدد(نهایتا مجاز به ارسال یک تصویر هستید) در ایمیل
  • استفاده نکردن از متون رنگی متفاوت در نوشته خود
  • استفاده نکردن از ایمیل های شعاری و رنگی
  • قرار دادن دکمه unsubscribe یا دکمه لغو عضویت
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

2. ایمیل‌های ارسال نشده

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

در برخی موارد استفاده که از سرویس‌های رایگان ایمیل استفاده می‌کنیم، این احتمال وجود دارد که ایمیل ارسال نشود. عباراتی چون «رایگان»، «حتما کلیک کنید» و… اگر چه ترغیب‌کننده هستند ولی تا حدی حساسیت برانگیز هستند و ممکن است ایمیل شما به مقصد نرسد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

3. مشکلات طراحی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

دقت کنید که کاربر ممکن است ایمیل شما را در یک لپ‌تاپ یا تبلت یا گوشی تلفن خود باز کند، تغییر سایز نمایشگر باعث می‌شود که ابعاد تصاویر و محتوای ارسالی تغییر کند. یکی از چالش‌های استفاده از ایمیل مارکتینگ همین است که محتوای پیام شما باید در هر دستگاهی به درستی نشان داده شود و همین موضوع برخی را مجاب می‌کند که فقط از پیام متنی در بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنند که شاید به قدر کافی جذاب نباشد. طراحی یکی ایمیل و جذاب و حرفه‌ای که در تمامی نمایشگرها به درستی نشان داده شود چالش برانگیز است.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بانک ایمیلی بخریم یا لیست جمع کنیم؟

بانک ایمیلی بخریم

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

در حال حاضر، خرید لیست ایمیل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
  1.  هیچ تضمینی وجود ندارد که لیست خریداری شده دارای ایمیل‌های واقعی باشد.
  2. این بانک‌های ایمیلی به چندین نفر فروخته می‌شوند. پس احتمال شناسایی فرستنده به عنوان ارسال کننده اسپم زیاد می‌شود.
  3. حتی اگر بانک ایمیلی براساس شغل دسته‌بندی شده باشد، احتمال کمی دارد ایمیل ارسالی شما متناسب با نیاز کاربر باشد.
  4. در صورت استفاده از این لیست‌ها، خطر اسپم شدن بسیار بالا است.
  5. احتمال موفقیت ایمیل مارکتینگ شما بسیار پایین خواهد بود.
  6. ارسال ایمیل بدون اجازه و درخواست کاربر، خلاف قوانین حفظ حریم شخصی است.
  7. با این کار تصویر برند خودتان را خراب می‌کنید.

همین دلایل برای نخریدن بانک ایمیل کافی است. شاید جذب کاربران و جمع کردن لیست مدت زیادی طول بکشد اما در هر صورت ارزشش را دارد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

شاخص‌های ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

یکی از مهم‌ترین کارها برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ، تحلیل نتایج و بهینه‌سازی ایمیل‌ها است.

خوشبختانه اکثر سرویس‌های ایمیل مارکتینگ امکاناتی برای گزارش‌گیری منظم و بعضی حتی بهینه‌سازی خودکار دارند.

 

شاخص‌های ایمیل مارکتینگ
شاخص‌های ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

چند شاخصی که در ادامه معرفی می‌کنیم مهم‌ترین‌ها هستند.

نرخ باز کردن (Open Rate): نرخ باز کردن نسبت تعداد کاربرانی که ایمیل شما را باز کردند، نسبت به کل دریافت‌کننده‌‌های ایمیل است.

نرخ کلیک (Click-Through-Rate): در کل با نرخ کلیک می‌‌خواهیم بفهمیم چند نفر روی لینک‌های یا دکمه‌های مختلف داخل ایمیل کلیک کرده‌اند.

نرخ پرش (Bounce Rate): نرخ پرش نسبت تعداد ایمیل‌هایی که هیچ کلیکی نگرفتند به کل ایمیل‌های باز شده است.

نرخ عضویت و لغو عضویت (Subscribe/Unsubscribe Rate): آمار تعداد کاربرانی که عضو لیست شما می‌شوند یا درخواست لغو دریافت ایمیل می‌دهند.

نرخ تبدیل (Conversion Rate): آمار تعداد دفعاتی که کاربر عملی دلخواه ما مثل خرید، دانلود یا عضویت را انجام می‌دهد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ موفق باید چطور باشد؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، بازاریابی ایمیلی فقط ارسال انبوه ایمیل نیست. انجام چنین کاری هم اصلاً سخت نیست؛ اما حواستان باشد که هدف نهایی در بازاریابی به کمک ایمیل کسب درآمد یا دستیابی به هر هدف مشابه دیگر است.

ایمیل مارکتینگ موفق
ایمیل مارکتینگ موفق

پس مثل هر روش بازاریابی دیگر باید نکات و اصولی را در نظر بگیریم. ما مهم‌ترین موارد را فهرست‌وار معرفی می‌کنیم. هرچند هرکدام از این نکات در عمل نیاز به تخصص و آزمون و خطا دارند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟
  • مخاطبان ایمیل‌ را بشناسید
  • محتوای جذابی برای مخاطب داشته باشد

  • دعوت به تعامل کند

  • قابل ردیابی و رصد باشد

  • تست و بهینه‌سازی مداوم انجام دهید

  • منظم و پیوسته باشید

سخن پایانی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

در این مقاله برای شما ایمیل مارکتینگ را به صورت تجربی و علمی تعریف کردیم و سپس سراغ تاریخچه آن رفتیم. با هم دیدیم که ایمیل مارکتینگ چگونه آغاز شد، در چه دوره‌ای اوج گرفت و همه‌گیر شد، چه موانعی بر سر راهش قرار گرفت و چگونه با کمک تکنولوژی آنها را یکی یکی برطرف کرد. پس از آن به مزیت‌های Email Marketing اشاره کردم و یک نقطه ضعف نیز برای آن برشمردم. در آخر هم گفتم که در هر کسب و کاری می‌توان از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش بازرایابی بهره برد و این نحوه استفاده از ایمیل مارکتینگ است که به موفقیت کسب و کار منجر شده یا باعث سوئیچ کردن آن کسب و کار به روش‌های دیگر بازاریابی می‌شود.

وارد شدن به Inbox افراد مانند این است که سر زده یا با دعوت به خانه کسی رفته باشید. وقتی به خانه کسی می‌روید لباس‌های زیبا و مناسب می‌پوشید و بهترین رفتار خود را نشان می‌دهید. در ایمیل مارکتینگ هم باید با ظاهری شایسته و با بهترین رفتار و لحن خود حضور یابید و به یاد داشته باشید که شما در خانه آنها هستید.

سوالات متداول

محمدرضا طاهریان
محمدرضا طاهریان

همیشه سعی داشته ام برای رسیدن به اهداف تلاش داشته باشم چرا که شانس بیشتر در موفقیت نیازمند تلاش بیشتر است

ویدیو های جدید را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

جهت تماس با تیم بانی وب برای مشاوره و طراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *